۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۴۸۳۷۶
حجت الاسلام احتشام در گفت و گو با رسا:

کرونا لایه پنهانی غرب را آشکار کرد | نتیجه منطق غربی وحشی گری است

کرونا لایه پنهانی غرب را آشکار کرد | نتیجه منطق غربی وحشی گری است
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به منطق غرب گفت: اگر بعد تمدنی امروز غرب، فرهنگ اومانیسم و فلسفه خدا انگاری انسان باشد، چیزی بیشتر از وحشی گری نتیجه آن نخواهد شد.

حجت الاسلام علی احتشام استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره منطق وحشیانه غرب، اظهار داشت: اگر بُعد تمدنی برای تمدن امروز غرب، فرهنگ و اومانیسم و فلسفه خدا انگاری انسان باشد، چیزی بیشتر از وحشی گری از آن نتیجه نخواهد شد، چرا که وقتی انسان با آموزه های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی فقط به دنبال سود بیشتر برای زندگی راحت تر باشد، چرا در موقعی که دیگران سود و آسودگی او را به چالش کشیده اند، وحشی نباشد؟

وی با اشاره به اقدام غرب زده برخی افراد در کشور گفت: اگر در شرایطی ظواهر فرهنگ ماشینی غربی را به رخ ما می کشیدند و بعضی از تقی زاده های دوران بر آموزه های احیاناً محیط زیستی و فرهنگی غرب دست می گذاشتند، برای این بود که آب گل آلودی نبود تا ماهی از آن گرفته شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امروز ویروس کووید 19 باعث شده تا لایه پنهانی غرب آشکار شود، تصریح کرد: ماسکی که سال ها، بلکه قرن ها بعد از انقلاب صنعتی غرب بر روی اهداف و ارزش های غرب خورده بود، با ماسک کرونا کنار زده شد.

وی مبنای امروز فلسفه غرب را انسان باوری و خدا انگاری انسان دانست و افزود: افزود: اگر حضرت آقا می فرمایند مسأله غرب وحشی را مطرح می کنند، این مبنای فکری و فلسفی را دارد؛ مبنای امروز فلسفه غرب، انسان باوری و خدا انگاری انسان است.

حجت الاسلام احتشام به فرهنگ ایثار و خودگذشتگی در اسلام اظهار داشت: وقتی انسان به عاقبت و معاد و خدایی معتقد نباشد چرا در هنگام خطر فقط به فکر خود نباشد؟ این فرهنگ عمیق و متعالی اسلام ناب است که در شرایط حساس، موقعی که مجروحان نیاز به آب برای ادامه حیات داشتند، رزمندگان اسلام به یک دیگر تعارف می کردند و دیگری را بر خود مقدم می داشتند.

وی با اشاره به فرمایشی از امام خمینی(ره) گفت: امام راحل عظیم الشأن می فرمودند اگر ما را تحریم کنند، ما فرزند رمضانیم و اگر تهدید کنند، فرزند محرم هستیم؛ یعنی محرم و رمضان که از عمق ایدئولوژیک و باطن استراتژیک عقیدتی ما با خدا محوری و آخرت باوری برای ما راهکار مشخص کرده است، قطعاً در شرایط بحرانی اجازه نمی دهد تا آرمان ها و ارزش های ملی، اسلامی و انسانی ما به تاراج رود و این است رمز این که چرا ما وحشی نیستیم و غرب وحشی است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به پشت سر گذاشتن بحران های اوایل انقلاب تصریح کرد: در چله اول انقلاب ما بحران های سخت تر از کرونا را در هشت سال جنگ تحمیلی پشت سر گذاشتیم و در شرایطی که نمی توانستیم به خوبی حتی مواد اساسی و کالاهای مورد نیاز اصلی را هم فراهم کنیم، مسؤولان و مردم با توجه به سطح زندگی تقریباً همسان می توانستند بحران ها را مدیریت کنند.

وی به نقش الگوی عملی مسؤولان در ایجاد نشاط در زندگی مردم اشاره کرد و افزود: آنچه که امروز بیش از هر زمان دیگر می تواند کنار این هم رشادت ها، ایستادگی ها و ایثارها دل مردم را خوش و زندگی آن ها را با نشاط کند، الگوی عملی مسؤولان در این مسابقه است.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به اقدام شخصی فرماندهان سپاه در ایجاد رزمایش کمک مؤمنانه به نیازمندان اظهار داشت: خوشحال کننده بود که شنیدیم فرماندهان سپاه عزیز 20 درصد از حقوق خود را برای طرح ویژه کمک مؤمنانه اختصاص دادند و به دیگر سپاهیان عزیز به حسب حقوق، مراتب را برای کمک به سپاه های منطقه ای واگذار کردند و این مسابقه باید از مسؤولان شروع شود.

وی اقدام مسؤولان را الگویی عملی در ایثارگری مردم عنوان کرد و گفت: اگر مسؤولان ما برای مدیریت این بحران از مردم توقع همکاری و ایثارگری بیشتر دارند، خود بایستی در این زمینه الگو باشند تا مردم بتوانند با الگوی عملی بیشتر و بهتر در این مسابقهِ ایثار به اقشار آسیب دیده و محروم و مستضعف کمک کنند./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات